czwartek, 12 kwietnia 2012

Płyniemy w rejs

Dziś przedstawiam Wam zabawę, która może być dla dziecka powtórką z kolorów i kształtów, a także wspomóc jego zdolności manualne i pobudzić wyobraźnię.

Naszym twórczym działaniom poddały się zbierane od dawna - oczywiście na cele charytatywne - plastikowe korki od butelek. Stworzyliśmy obrazek o tematyce marinistycznej. Świetna zabawa również dla opiekuna, uwierzcie.


Po ułożeniu korków w kolorowy pejzaż Wojtek, a jakże, wcielił się w rolę samotnego marynarza dryfującego po pokoju w łódce - pudełku na zabawki. Jak on się jeszcze w niego mieści?!

Na dobranoc przeczytam mu świetny wiersz Natalii Usenko "Dywan" i już będę spokojna,
że we śnie popłynie tam, gdzie chce...

 DYWAN

Mam dywan w cudownym kolorze!
Mam dywan niebieski jak morze!
Pożegluję na nim wszędzie:
moje łóżko statkiem będzie,
miś - bosmanem, majtkiem - pies.
Hej! Ahoj! Płyniemy w rejs! 


Mam dywan niebieski, widzicie?
Ma kolor jak niebo o świcie!
Trzy poduszki to obłoki.
Lecę łóżkiem w świat szeroki,
taki wielki i daleki...
Widzę w dole lasy, rzeki.
Gwiazdy świecą bardzo blisko,
obok leci moje psisko,
a z daleka świeci lampa -
to jest nasze lądowisko!


Mój dywan to ósmy cud świata!
On pływa i mruczy, i lata!
A kiedy zasypiam, to czasem
jest wielkim Kosmosem i lasem,
i łąką się staje czasami.
Błękitną. Pachnącą kwiatami...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz